Wójt Gminy Przemęt Janusz Frąckowiak przywitał zebranych gości, po czym głos zabrał Przewodniczący Zarządu Krzysztof Piasek, który omówił zagadnienia związane z BDO oraz przestawił możliwe rozwiązania dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
Przypominamy – elektroniczny rejestr przedsiębiorców (tzw. Rejestr-BDO) ruszył dwa lata temu. Od 1 stycznia 2020 r., uruchomiono dodatkowe elementy systemu – moduły ewidencji oraz sprawozdawczości. A to oznacza, że gospodarka odpadami wkroczyła na nowe tory.
Od tego dnia zarówno prowadzenie ewidencji odpadów, jak i sporządzanie sprawozdań
z zakresu gospodarki odpadami jest zgodnie z prawem dopuszczalne wyłącznie elektronicznie (czyli online, za pośrednictwem BDO), a nie jak dotychczas w formie papierowej.
Ponadto w ramach obowiązków ewidencyjnych podmioty odbierające i gospodarujące odpadami komunalnymi zostały zobligowane do posługiwania się nowym elektronicznym dokumentem w ramach modułu ewidencji – elektroniczną kartą przekazania odpadów komunalnych (zamiast dotychczasowej papierowej). Wszystkie te zmiany wynikają ze znowelizowanej ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 701; ost.zm. Dz.U. z 2019 r. poz. 1579).
Kary pieniężne za prowadzenie działalności bez wymaganego wpisu do rejestru BDO wynoszą od 5 tysięcy złotych do 1 mln złotych.
Kliknij w link i sprawdź, czy musisz złożyć deklarację.
(Źródło: Gmina Przemęt)