TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Strona internetowa – a pomysły klientów na jej promocję z perspektywy 9 lat

Poniedziałek, 15 lutego 2021 o 15:42, aktualizacja Poniedziałek, 15 lutego 2021 o 19:20, autor: 0

Patrząc z perspektywy 9 lat i biorąc pod uwagę dużą część upadających biznesów klientów, z którymi miałem kontakt i tłumaczyłem tytuł tego wpisu, cały czas zastanawiam się dlaczego klienci chcący wejść ze swoją stroną lub sklepem do świata Internetu, myślą że coś zrobi się samo.

Zrozumiałym jest fakt, iż można spróbować zrezygnować z promocji strony internetowej w Internecie, mając przynajmniej blisko tysięczną listę swoich klientów z działań stacjonarnych (nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją, ale jest to dosyć logiczne, ze względu na koszt działań internetowych).

Posługując się wdrożeniem strony internetowej, standard w zachowaniach nieświadomych klientów (od uświadomienia jestem Ja, lecz nie każdy chce słuchać) wygląda tak, iż klient chce postawić stronę internetową i na tym kończą się jego rozmyślania i wiedza na temat sprzedaży usług w Internecie i dalszego jej rozwoju. Mógłbym to zrozumieć, gdyby klient oferował unikalne usługi jako jedyny w Polsce i z różnych źródeł miałby pojedynczych klientów, którzy zapełniają cały jego kalendarz. Wracając do rzeczywistości wygląda to tak: „dzień dobry, proszę Pana posiadam firmę, która zajmuje się układaniem kostki brukowej i chciałbym stworzyć stronę internetową” – oto cały pomysł większości klientów. W wielkim skrócie z mojej strony zadaję pytania w stylu „ok, a co dalej chce Pan z nią zrobić”, aby uniknąć rozczarowania po kilku miesiącach istnienia strony i powtarzania znajomym frazesów w stylu „wiesz, uruchomiłem stronę, wydałem pieniądze, ale nie przynosi ona klientów, nic to nie zmieniło”. Zastanawiając się dlaczego nic się nie zmieniło, można postawić na powielane standardy w rzeczywistym rynku:

  1. firm, takich jak firma klienta jest około 40 na obszarze 100 km.

  2. Klient myślał, że promocja jego firmy w Internecie zrobi się sama

  3. Słysząc koszt za promocję w wysokości 3000 zł netto miesięcznie, od razu odrzucił opcję stwierdzając, że to się jemu nie opłaca, bo za tyle to ma opłacony samochód w leasingu lub może zatrudnić kolejną osobę.

Komentując podpunkt c: samochód w leasingu nie przyprowadzi nowych klientów do firmy. Zatrudnienie nowej osoby, również nie przyprowadzi klientów do firmy, a wyliczenia wskazywały że po 2-3 miesiącach zaproponowana reklama strony internetowej, zacznie przyprowadzać nowych klientów, a po 7 miesiącach zwrócą się zainwestowane w nią środki.

Komentując podpunkt b i a: wyobrażenia klienta są na poziomie takim, że w lokalnej branży nikt oprócz niego nie ma strony internetowej, a już zapewne nikt tak jak klient nie zainwestuje w promocję strony, bo … ten nowy samochód.

Czasami mam wrażenie, że klienci nie do końca myślą samodzielnie, albo robią coś co zrobił znajomy, konkurencja która łapie się wszystkiego i o ich wyborze decyduje przypadek, a poziom wiedzy o budowie marki firmy i jej profesjonalnej reklamy kończy się na wydrukowaniu ulotek i wizytówek z projektem za 100 zł i powieszeniem banneru na płocie. Niestety rok 2021, to nie lata 90-te i warto mierzyć siły na zamiary, zamiast oszukiwać samego siebie, bo w tym temacie nie da się przyciąć ani zrobić czegoś dobrze i za darmo.

Napisał: Adam K.

www.profesjonalne-strony.com / b468.pl

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl